Help bij aanmelden

Om aan te melden moet je jouw e-mailadres ingeven en klikken op ‘Zend mij een e-mail…’. Je krijgt dan een e-mail waarin een link staat (blauw); ga dus dan naar je e-mails, klik pop de e-mail en daarop zou je automatisch aangemeld moeten zijn.
Klik nu in de menubalk bovenaan terug op ‘Aan/Afmelden’ en dan op “Hier aanmelden’ om het scherm te krijgen waar je jouw e-mailadres kan invullen.

Mogelijk probleem: na het aanklikken van de link in de e-mail krijg je de boodschap “de link die je gebruikte is niet (meer) geldig”. daar kunnen verschillende oorzaken voor zijn.

1. Je heb deze link al eerder gebruikt. Elke link kan je maar 1 keer gebruiken. Je moet dus een nieuwe aanvraag doen.

2. Een link is maar een beperkte tijd (minuten) geldig. Deze tijd staat in de e-mail vermeld. Let wel: deze tijd begint te lopen vanaf het ogenblik dat je de aanvraag tot aanmelden hebt gedaan! Blijft de ontvangst van de e-mail lang uit door de trage werking van de provider, dan kan het dat je die e-mail sowieso te laat ontvangt. Ervaring wijst uit dat dit voornamelijk gebeurt met Proximus-mails (@proximus.be, @skynet.be, @belgacom.be). Je kiest in dit geval beter voor een e-mailadres bij een andere provider. Wil je dit e-mailadres nu wijzigen, klik dan hier.

3. Er kan ook een probleem met aanmelden zijn als je met een Microsoft-email werkt (@outlook, @live, @hotmail) én je heb een (betalend) abonnement op Microsoft 365 (vroeger Office 365). heb je inderdaad een probleem met aanmoelde, dan kan je dit als volgt omzeilen:
– ga naar outlook.com en meld je aan
– klik Instellingen (tandwiel rechtsboven)
– klik ‘Alle outloook instellingen weergeven (rechts onderaan)
– klik Premium (links)
– klik ‘Beveiliging’ (kolom rechts naast Premium)
– schakelaar ‘Geavanceerde beveiliging’ uitzetten
Wil je dit liever niét doen, meld je dan aan met een andere -mailadres: klik daaarvoor hier.

Wil je opnieuw aanmelden, dan moet je in de menubalk terug klikken op ‘Aan/Afmelden’ en dan op “Hier aanmelden’.